poniedziałek, 3 marca 2014

ROZSZERZANIE DIETY NIEMOWLAKA - 7 MIESIĄC ŻYCIA

Najczęstszym okresem, kiedy do diety malucha wprowadzamy nowe pokarmy, jest siódmy miesiąc życia. Kiedy niemowlę kończy sześć miesięcy, siedzi i jest bardziej komunikatywne, zabieramy się za wertowanie książek o rozszerzaniu diet i nagle okazuje się, że informacji jest tak dużo, że nie jesteśmy w stanie tego ogarnąć. Ja tak miałam. Mimo że pielęgniarka z zawodu i wiedzę o wprowadzanych produktach mam, posiłkuję się często pozycjami, z którymi nie miałam dotąd styczności. Tak było właśnie w przypadku żywienia Oskara. "Zdrowy Maluch" oraz "Kuchnia 5 Przemian dla Dzieci Zdrowych i Alergicznych" to dwie podstawowe książki, na których się opieram przygotowując Oskusiowi jedzonko :) 



CO MOŻNA PODAĆ DZIECKU 
PO UKOŃCZENIU 6 MIESIĄCA ŻYCIA:


  • marchewkę
  • ziemniaka
  • bataty
  • dynię
  • pietruszkę
  • brokuły
  • kalafior


  • buraki
  • cebulę
  • czosnek
  • pora
  • fenkuła
  • cukinię
  • koperek
  • jabłko


  • jagody
  • porzeczki
  • arbuz
  • gruszka
  • kaszkę ryżową
  • kaszkę kukurydzianą
  • kaszę gryczaną niepaloną
  • płatki owsiane
  • biały ryż
  • masło [prawdziwe]
  • oliwę z oliwek
  • kurczaka
  • indyka
  • królika
  • jagnięcinę [po wcześniejszym wprowadzeniu powyższych 3 mięs]
  • wołowinę [po wcześniejszej wprowadzeniu 3 pierwszych mięs]
  • gotowaną rybę
  • żółtko



Taką oto tabelę stworzyłam sobie,
żeby mieć kontrolę nad wprowadzanymi produktami.



4 komentarze:

  1. Fajna ta tabelka, ja o takiej nie pomyślałam. A jak poczytałam o tych brokułkach od razu pomyślałam o przepysznym kremie brokułowym z grzankami. Pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, krem brokułowy.. mniamm.. Jak wprowadzimy brokuły, takie kremy będę chyba robić w większych ilościach :D Dobry pomysł z tymi grzankami ;)

      Usuń
  2. Zgadzam się z Przedmówczynią, dobry patent z tą tabelką! To się nazywa organizacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D

      O organizacji to będzie, Kochana, jeszcze w tym miesiącu ;)

      Usuń

To nie jest zwykły pamiętnik. To jest poradnik inspirowany własnym życiem, własnymi emocjami, przygodami, problemami.. Znajdziesz tu odpowiedzi na pytania, które od dawna chodziły Ci po głowie..

..cieszę się, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią..
..Twój komentarz wiele dla mnie znaczy - pamiętaj, że zawsze odpowiadam, bo jest to wyraz mojego szacunku dla Twojego czasu..