niedziela, 20 kwietnia 2014

GIMNASTYKA DLA SMYKA, ZE SMYKIEM | PROJEKT SAMO_SIĘ 2.2.

Gimnastyka ogólnie kojarzy się z fizycznym jej aspektem, jednakże nie można zapomnieć o gimnastyce umysłu, który ma nam posłużyć przecież do końca naszych dni! Ćwicząc umysł od maleńkości bez przerwy, jesteśmy w stanie zatrzymać wiele procesów ograniczania funkcjonowania mózgu, które mają miejsce w wyniku starzenia. Parkinson głownie występuje u ludzi starszych, ale czasem pojawia się też u młodych. Alzheimer jest dziedziczny, ale nie już dziś możesz sprawić, że Twoje dziecko będzie mniej obciążone ryzykiem jego wystąpienia! Wystarczy każdego dnia ćwiczyć jego umył. Gimnastyka umysłu połączona jest naturalnie z gimnastyką fizyczną, nie należy więc jej zaniedbywać (chociażby przez rytmiczne wystukiwanie słów i wykonywanie takiej samej ilości kroków jesteśmy w stanie łatwiej zapamiętać wiele informacji). Gimnastyka umysłu to także przeznaczanie odpowiedniej ilości czasu na relaks, na uwolnienie się od stresu, który zmniejsza zdolności pracy mózgu. Myślę, że nie muszę o tym mówić, bo przecież każdy wie, że choć chwili odpoczynku pozwala nam zebrać ogromne pokłady siły niewspółmiernie większe niż ta chwila, która została przeznaczona na relaks, a to z kolei pozwala efektywniej pracować. By wiec mieć sprawny umysł, należy odpoczywać. :)


Metoda Dennisona pozwala rozwinąć umysł i ciało dziecka (i dorosłego, ale nie o tym jest ten post :)). Doszedł on bowiem do wniosku, że łącząc gimnastykę fizyczną z gimnastyka umysłową, jesteśmy w stanie poprawić fizyczność naszego ciała (poprawa krążenia, wydolności oddechowej), ale także zwiększyć pewność siebie, ogólne samopoczucie (przez co jesteśmy mniej podatni na stres i depresję i więcej nam się udaje, co daje nam "kopa" do działania). 

Jak to zrobić?

RUCHY NAPRZEMIENNE

każde ćwiczenie, w którym działa prawa ręka i lewa noga, a następnie odwrotnie, są korzystne; poprawiają słuchanie, pisanie, pamięć, czytanie i rozumienie; powinny być wykonywane jak najczęściej w ciągu dnia; można zacząć od zwykłego marszu;

DUŻE ILOŚCI WODY 
skąd w tym miejscu woda? a stąd, że jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego mózgu, maluchy więc powinny jej pić jak najwięcej; wg. Dennisona - nawet podczas lekcji powinno się pozwalać dzieciom pić wodę; rozwijajcie nawyki popijania wody, gdy Wasze dzieci są spragnione, to poprawi sprawność ich mózgów!
[więcej innych razem :)]

U nas powoli wszystko wprawione jest w ruch. Oskar ćwiczy na macie, na kocu, obraca się, fika koziołki, pełza po pokoju, ale także dbamy o jego rozwój mózgu ćwicząc umysł. Czytanie globalne, wprowadzone po ukończeniu przez niego trzeciego miesiąca życia, daje już efekty i, choć Oskar jeszcze nie mówi, czyta :D Możecie zobaczyć poniżej :)




2 komentarze:

  1. Hihi pięknie czyta !
    Ja muszę spiąć tyłek i wziąć się za to czytanie globalne bo czas leci , Małgorzata ma już 5 mieś !
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, masz czas do 4 roku życia ;) Wtedy to już ostatni dzwonek właściwie, bo do 5 roku życia (niektóre dzieci do 6 r.ż) uczą się globalnie, a potem już wchodzi w ruch lewa półkula i zaczynają analizować, zamiast chłonąć. :)

      Ale polecam jak najbardziej!! Nie tylko czas spędzony z maluchem, ale dodatkowo stymulacja z każdej strony :)

      Usuń

To nie jest zwykły pamiętnik. To jest poradnik inspirowany własnym życiem, własnymi emocjami, przygodami, problemami.. Znajdziesz tu odpowiedzi na pytania, które od dawna chodziły Ci po głowie..

..cieszę się, że chcesz podzielić się ze mną swoją opinią..
..Twój komentarz wiele dla mnie znaczy - pamiętaj, że zawsze odpowiadam, bo jest to wyraz mojego szacunku dla Twojego czasu..